2016. január 31., vasárnap

Burgonyás pogácsa

A hétvége most a pihenésről szólt, úgyhogy volt időm egy kicsit sütögeti is. Kitaláltam, hogy csinálok pogácsát, mert valami sósat szerettem volna enni. :) Mindig, amikor valami sós sütemény kerül szóba, mert Párom kitalál valamit, kiráz a hideg, mivel tudom, hogy azt nekem kell majd elkészíteni. Valahogy sohasem szerettem sem keleszteni, dagasztani, tésztát nyújtani, mert valahogy sosem éreztem magaménak ezeket a tevékenységeket. :) Nem tudom megmagyarázni miért, egyszerűen így alakult valahogy... De most rászántam magam, hogy akkor is megcsinálom ha az ég világon semmi kedvem sincsen hozzá! :) Így is lett, és nekem nagyon tetszik ez a recept, mivel könnyű elkészíteni és a végeredmény magáért beszél. Nagyobb mennyiségekkel dolgoztam, mint ami a receptben le van írva, 6 tepsi pogácsa lett a vége, ami aztán egy napot sem bírt ki, mert vasárnap délután elkészült és hétfő délutánra semmi nem maradt belőle. :D Isteni! A receptet egyébként az apróséf oldalán találtam. ;)




Hozzávalók:

600 g burgonya
70 ml tej
1 teáskanál cukor
25 g élesztő
250 g vaj
410 g liszt
1 db tojássárgája
3 csapott teáskanál só
1 egész tojás a kenéshez



A krumplit sós vízben héjastól megfőzzük, majd ha megfőtt akkor megpucoljuk, összetörjük és megvárjuk míg teljesen kihűl.  
Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttatjuk, majd minden hozzávalót egy tálba öntünk és jól összegyúrjuk és egy fél órát letakarva hagyjuk állni. 
A tésztát lisztezett felületen téglalap alakúra kinyújtjuk kb 0,5 cm vastagra és összehajtogatjuk úgy, hogy képzeletben a téglalap hosszabb oldalát 3 felé osztjuk a jobb és bal oldalát behajtjuk a közepére majd a kapott téglalapot szintén a hosszabb oldalánál fogva 3 részre osztjuk és a két oldalát behajtjuk a közepére és így nyújtjuk ki újra a tésztát kb 0,5 cm vastagra vagy vastagabbra egy kicsit, attól függően hogy milyen pogácsaszaggatóval szeretnénk kiszaggatni. A kiszaggatott pogácsát egy sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, majd megkenjük a tojással és attól függően, hogy mit szeretnénk tehetünk a tetejére szezámmagot, tökmagot, napraforgómagot, sajtot vagy amit éppen szeretnénk! :)
10 percet hagyjuk állni a tepsin a pogikat, majd egy 190°C-os előmelegített sütőbe betesszük kb. 15-20 percre (sütőtől és a pogik nagyságától függően változhat a sütés időtartama).

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése