2015. augusztus 30., vasárnap

Meggyes túrós rétes

Mivel imádom a túrót, ezért muszáj volt valamiféle sütit csinálni, de ötletem sem volt még, hogy mit. Valamelyik nap netezés közben jött velem szembe ez a recept, nagyon megtetszett, így úgy döntöttem megcsinálom. :) A receptet Gabriella oldalán találtam. Nagyon egyszerű elkészíteni, és nálam már csak azzal is befutó lett a süti, hogy túró van benne. :D
A kép nem a legjobb, gyorsan, utolsó pillanatban örökítettem meg, még mielőtt elfogyott volna. :) 



Hozzávalók 
tésztához (2 rúd)
50 dkg liszt átszitálva
20 dkg puha vaj
2 evőkanál cukor
1 tojás
1 tojássárgája
1 csipet só
1,5 dl langyos tej
7 gr porélesztő (vagy 2 dkg friss élesztő)

A töltelékhez:

50 dkg túró
10 dkg cukor
5 dkg búzadara
2 tojás
1 citrom reszelt héja
20 dkg magozott meggy + 2 evőkanál cukor
+ a tetejére 1 felvert tojás

Mivel Angliában számomra körülményes a friss élesztő beszerzése, ezért én a port szoktam használni, és sohasem volt vele semmi gond, gyönyörűek lettek a tészták ettől is. Persze, akinek van otthon friss élesztő, akkor azzal készítse el a receptet. 
Aki friss élesztő mellett dönt, az akkor először a tejben keverje el a cukrot, és futassa fel benne az élesztőt. Aki porélesztőt használ, mint én, az minden hozzávalóját a tésztának tegye egy tálba, és gyúrjon belőle tésztát. :) Ennyire egyszerű.
Ha kész a tészta, akkor tegyük félre, és kezdjük el a tölteléket. A meggyet keverjük össze a cukorral, és hagyjuk lecsöpögni. Amíg a meggy elcsöpögi a levét, addig a töltelék minden más hozzávalóját tegyük egy tálba, és kézi mixerrel keverjük el. Ha ez megvan, akkor mehet bele a meggy is, de azt már csak fakanállal forgassuk bele. 
A tésztát 2 részre osztjuk, mivel 2 rúd sütemény lesz belőle. Téglalap alakúra nyújtjuk, és hosszában a közepére halmozzuk a tölteléket. A másik két hosszanti oldalát pedig olyan 2-3 cm sűrű távolságban a töltelékre merőlegesen bevagdossuk, majd ezeket szépen ráhajtogatjuk a töltelékre, úgy, hogy azért a ráhajtogatott tészták fedésben legyenek. 
Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük és mehet is a 170°C-os előmelegített sütőbe kb. 20-30 percre. Ha készen van, akkor hagyjuk kihűlni, és szeletekre vágjuk.

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése