2015. január 19., hétfő

Mandulás mackó

Mivel vettem egy maci alakú kiszúróformát, így elhatároztam, hogy azzal fogok ma valamit készíteni. Nagyon szeretem a mandulát, így arra gondoltam, hogy akkor legyen egy mandulás keksz, mert az finom. :) 
Mindenképpen olyan recept kellett, ahol nem deformálódik el sütés közben a forma, nem fújódik fel, mert szerettem volna, ha a kismackók sütés után is kismackók maradnak. :) 
Találtam is egy receptet, ami jónak tűnik, szóval úgy döntöttem kipróbálom. Őszintén szólva kis szerencsétlen mackók lettek, de majd legközelebb máshogy próbálom. :)



Hozzávalók:

226 g szoba-hőmérsékletű vaj
460 g liszt
226 g porcukor
1 nagyobb tojás
1 evőkanál víz
1½ teáskanál mandulaaroma
1½ teáskanál vaníliaaroma

Minden összetevőt összekeverünk egy tálba, és addig gyúrjuk, amíg egy nagy golyót nem kapunk. :) Ezek után egy fél órára fóliába csomagolva betesszük a gombócot a hűtőbe, hogy könnyebb legyen vele dolgozni.
Első lépésben előmelegítjük a sütőt 160°C-ra, és egy tepsit kibélelünk sütőpapírral. 
Lisztezett felületen nyújtsuk ki a tésztát. Kiszaggatjuk a formát, és a sütőpapírra rakosgatjuk, majd kb. 15 perc alatt megsütjük. Közben lehet nézegetni, mert van amelyik sütő erősebben, van amelyik gyengébben süt. Akkor jó a süti, amikor a széle egy picit elkezd barnulni.

Ez nem egy omlós puha tésztájú keksz, hanem inkább egy kicsit keményebb, de egy bögre tea mellé ideális. ;)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése