2015. január 11., vasárnap

Túrókrémes Oreo torta

Már régóta adós voltam egy beígért tortával az egyik kolléganőmnek. Itt volt az ideje, hogy neki is álljak annak, amit megígértem. Mivel kaptam pár instrukciót, hogy mi az ami  ne legyen, de mi az ami viszont annál inkább legyen benne, így úgy döntöttem, hogy ezt a tortát készítem el. 
Alapjában véve Oreo nincsen a krémben, azt csak díszítésnek használtam, mivel a krém már önmagában is nagyon finom.
Még egy amerikai oldalon láttam ezt a tortát, de az ottani recept nekem nagyon tömény volt, így mindenképpen másfajta piskótát és krémet szerettem volna bele tenni, de a díszítés az maradt az ottani szerint. :)



Minden visszajelzés nagyon pozitív volt a tortával kapcsolatban, szóval örültem nagyon. :)

Kétféle piskótát készítettem el hozzá, az egyik egy 3 tojásos kakaós piskóta, a másik pedig egy 2 tojásos sima piskóta, amelyeket itt találsz meg.

Miután a piskóták megsültek, a kakaósat ketté vágtam, és úgy került megtöltésre a torta, hogy a középső piskóta lett az 2 tojásos, és a kettévágott kakaós piskóta került az aljára és a tetejére, mivel szerettem volna, ha egy picit hasonlít az Oreo kekszre :)

A tortába vaníliás túrókrém került, mivel egyrészt nekem a túró a gyengém, és mert én személy szerint nem nagyon rajongok a vajas töltelékekért. A krémet a Nassolda oldalán találtam, és az alábbiak szerint lehet elkészíteni. 


Hozzávalók: (kb. 24 cm-es tortához)

0,5 l habtejszín
2,5 dl tejföl
25 dkg túró
2 vanília rúd kikapart magjai
1 citrom reszelt héja
1 narancs reszelt héja
1 csomag vaníliás puding
2-3 evőkanál porcukor (ki mennyire szereti édesen, lehet többet, kevesebbet beletenni)

A tejszínt elkezdjük felverni, 1-2 perc után hozzáadjuk az összes többi hozzávalót is, és kemény habbá verjük az egészet. 

A tortát körbekentem a krémmel, összetört Oreoval díszítettem, és egy kis ganache került díszítésnek a tetejére. 

A ganache igazából tejszín és csokoládé. Ahány dl tejszín, annyiszor 100 g csokoládé szükséges hozzá. Fontos, hogy jó minőségű legyen a csoki, mert annál sűrűbb lesz a ganache. Első körben a tejszínt egy nagyobb lábasba melegítsük meg forráspontig, majd ha ezzel készen vagyunk, akkor vegyük le a tűzről és tegyük bele az összetört csokidarabokat, és addig kevergessük, amíg a csoki teljesen el nem olvad a tejszínben. Ha elolvadt minden csoki, akkor önthetjük is a torta tetejére. 

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése