2015. február 1., vasárnap

Puncstorta másképp

Kedves Páromnak elég jó fantáziája van, ha arról van szó, hogy süteményt akar enni. Elképesztő variációkat gondol ki, amit nekem ad ki feladatba, hogy készítsem el neki. Így történt ez most is. Kitalálta, hogy fehércsokis epres tortát akar, majd fél perc múlva közölte, hogy neki puncstöltelék kell bele. :D Első körben kicsit elképedtem rajta, aztán meg úgy voltam vele, hogy kihívás elfogadva. :) 



Igazából én személy szerint nem vagyok oda a tortákért, valahogy nem az én világom. Jobban szeretem az apróbb sütiket, de mivel Párom igenis szereti a tortát, így ha azt készítek, akkor azt leginkább csak az ő kedvéért csinálom, mert ha rám van bízva az édesség, akkor nem torta fog készülni. :)
Alapvetően nem szeretem az ilyen nagyon krémes, habos-babos dolgokat, illetve az émelyítően édes desszertek sem jöhetnek szóba nálam. Szóval ha torta készül, akkor is figyelembe veszem a saját álláspontomat a tortákat illetően, és így variálom meg a sütit, hogy azért én is tudjak enni belőle. :)

De mivel neki torta kellett, így aztán egyik nap veszettül elkezdtem puncstorták után kutatni a neten, aztán egy nagyon biztató receptet találtam a Tortaimádó oldalán, amin kisebb módosításokat végeztem. Szóval alapjaiban ezzel kezdtem, aztán a díszítésbe került a fehércsoki meg az eper is.



Készítettem egy 6 tojásos piskótát. A piskóta elkészítés folyamatát itt találod.

Hozzávalók a piskótához:
300 g cukor + 120 g a habba
520 g liszt
225 ml tej
225 ml olaj
6 db tojás
1,5 csomag sütőpor

A töltelék hozzávalói:
4 evőkanál rum
1 zacskó puncs ízű pudingpor
1 dl tej 
1 tojás 
15 dkg porcukor 
2 evőkanál kakaópor 
1 dl feketekávé 
10 dkg vaj
5 dkg durvára vagdalt dió 
6-7 dkg mazsola 
5 dkg málnalekvár
4 ek málnaszörp

A díszítéshez:
eper
fehér csokoládé
étcsokoládé
Cadbury fingers

Amikor a piskóta készen van, és kihűlt, akkor kétfelé vágjuk, és az alsó részének kikaparjuk a belsejét, és egy tálba tesszük. A pereme maradjon meg a piskótának, nekünk csak a belső részre van szükségünk.
A tejbe elkeverünk 2 evőkanál rumot, és ezzel meglocsoljuk a kivájt piskóta alját. Majd egy lábasba tesszük a tojást, a kakaóport, a porcukrot és a kávét, valamint a megmaradt tejes rumot, és egy zacskó puncsos pudingport, és a málnaszörpöt, majd ezeket kis lángon sűrűre főzzük. Amint ez megvan, akkor levesszük a tűzről, és elkeverjük benne a vajat, majd mehet hozzá a piskóta, a mazsola, a dió, és a maradék rum.
A tölteléket a kivájt piskóta belsejébe töltjük, majd ráhelyezzük a másik piskótalapot, amit megkenünk felforrósított málnalekvárral, és egy kis időre félre tesszük.
Közben a megmosott epreket bemártjuk olvasztott étcsokiba, majd ha megkötött az étcsoki, akkor fehércsokit csurgatunk rájuk, és megvárjuk, míg ez is megköt.
A tortát körbekenjünk csokis vajkrémmel, a tetejét is bekenjünk. Bevallom csaltam, mert nagyon lusta voltam, hogy még kikeverjem ezt is, így a bolti készen kapható vajkrémet használtam. :)
Majd körberakjuk a csokis pálcikákkal, és a tetejére halmozzuk az epret. Tádáááá és készen is vagyunk. :)

Egyébként a végeredmény szerintem szuper lett, és nagyon finom is, de úgy érzem, hogy legközelebb még módosítani fogok a krémen, mert nekem nem ez az igazi puncstöltelék. :D 

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése