2015. április 27., hétfő

Májgombóc leves

Elkészítettem életem első májgombóc levesét, és azt kell hogy mondjam, hogy naaaagyon finom lett. :) Kicsit féltem tőle, mint mindentől, amit először készítek. :) Nagyon szeretem a levesnek minden fajtáját, de amíg Magyarországon éltünk, addig nem nagyon főztem levest... De mióta itt élünk, azóta rendszeresen, legalább heti egyszer igyekszem valamilyen levest főzni.




Hozzávalók:

Az alapléhez:
3 liter víz
3 db sárgarépa
4 db burgonya 
1 zeller
1 közepes fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
2 db fehérrépa
2 leveskocka
1 csokor petrezselyem
ételízesítő ízlés szerint
bors ízlés szerint

A májgombóchoz:
1 db zsemle vagy 2 szelet kenyér
1 fej vöröshagyma
15 dkg csirkemáj
1 csokor petrezselyem
1 db tojás
2 gerezd fokhagyma
4 evőkanál zsemlemorzsa
búzadara, ha szükséges

15 g tészta a levesbe


A levesbe való zöldségeket megtisztítjuk, a krumplit és a sárgarépát összevágjuk, a zellert, vöröshagymát, fokhagymát, fehérrépát egészben teszem bele a levesbe, mert mikor készen, akkor ezeket ki is veszem belőle.
A májhoz első körben a hagymát üvegesre pirítom, majd félreteszem hűlni. A zsemléket vagy kenyeret beáztatom. A májat beleteszem az aprítógépbe, a májgombóc összes többi hozzávalóját is beleteszem, és az egészet felaprítom. Ha túl híg lenne, akkor abban az esetben nyugodtan lehet még bele tenni zsemlemorzsát, vagy búzadarát. Gombócokat formálok belőle, és amikor a levesben a zöldségek már megfőttek, és kiszedtem azokat, amiket egészben tettem bele, akkor szépen belerakosgatom a májgombócokat is. A gombócok akkor főttek meg, amikor feljöttek a leves tetejére. Amikor megfőtt mindegyik gombóc (nem kell neki sok idő, pár perc), akkor beleteszem a tésztát, még egyszer átforralom, és készen is van. (nem kell megvárni, míg a tészta teljesen megfől, mert mikor lekapcsoljuk alatta a lángot, akkor még szépen beszívja magába azt a leves mennyiséget, ami szükséges ahhoz, hogy puha tésztát kapjunk.)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése