2014. november 24., hétfő

Almás lepény

Nekem két dolog jut eszembe az almás lepényről. Egyik a gyermekkorom, másik pedig a nagymamám. :) Szerencsére nagyon közel laktunk egymáshoz a nagymamámmal, ezért nagyon sokszor kaptunk finomnál finomabb nagyi sütiket. Az egyik kedvencem az almás lepény volt. Mivel jelen pillanatban sajnos távol vagyunk az otthonunktól, ezért szerettem volna újra megidézni azokat a fantasztikus ízeket, mint amiket gyermekkoromban ettem, egy kis nosztalgia gyanánt. Ez sajnos nem a nagymamám receptje, de azért hasonlít :)


Hozzávalók:


A tésztához:
500 g liszt
200 g puha margarin
100 g cukor
1 tojás
150 g tejföl
0,5 csomag sütőpor
1 csipet só
1 citrom reszelt héja
2 evőkanál kekszmorzsa vagy cukrozott darált dió

A töltelékhez:
2 kg alma (reszelt)
3 evőkanál cukor
3 csomag vaníliás cukor
1 kávéskanál őrölt fahéj
0,5 kávéskanál őrölt szerecsendió

A margarint a cukorral és a tojás sárgájával habosra keverjük. Majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, csipetnyi sót és a tejfölt valamint a citrom héját. Miután összedolgoztuk, fóliába csomagolva 1 órára a hűtőbe tesszük. 

A reszelt almát megcukrozzuk, és rászórjuk a fahéjat, a szerecsendiót valamint a vaníliás cukrot, és egy negyed órára állni hagyjuk.
A tésztát kétfelé osztjuk, kinyújtjuk az egyik lapot, beletesszük a tepsibe. Meghintjük kekszmorzsával vagy a cukrozott dióval (hogy az alma levét felszívja) majd a kifacsart almát szétterítjük a tésztalapon. Én épphogy csak kicsavartam az alma levét, nem vittem túlzásba. Ezután ismét meghintjük kekszmorzsával vagy cukrozott dióval, majd lefedjük a másik kinyújtott tésztalappal.
A tészta készítésnél megmaradt tojásfehérjét összekeverjük egy egész tojással, majd ezzel megkenjük a tészta tetejét. Villával megszurkáljuk és már mehet is a sütőbe. 
Légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 40 percig sütjük.

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése