2014. november 24., hétfő

Hagyományos répatorta

Az egész répatorta őrületem évekkel ezelőtt kezdődött, mikor unokatestvérem párja egy répatorával állított be hozzánk egy családi összejövetelre. Elsőre kétkedve fogadtam, de mivel szeretek minden új dolgot kipróbálni, ezért úgy voltam vele, hogy lássuk :) Persze isteni íze volt, és mindenkinek nagyon tetszett. Akkor megállapítottam, hogy szeretem a répatortát. :) Azután párommal kiköltöztünk Angliába, és azt tudni kell, hogy itt minden bolt teli van kész répatorával, és minden másfajta kész süteményekkel. Gyorsan vettünk is egy répatortát a tesco-ban, mert hát mégiscsak ki kell próbálni, hogy milyen is az itteni. Hát nekem nagy csalódás volt, mert a tészta állaga nagyon bizalomgerjesztő volt, de amikor megkóstoltam, akkor teljesen elment a kedvem tőle... Eszméletlen édes... Én nem szeretem a nagyon édes dolgokat, így ez sem lett a kedvencem. Viszont a párom odáig meg vissza volt érte, és neki ilyet kell, hogy süssek. Ezért elkezdtem keresgélni, hogy melyik is lenne az a recept, ami mégsem olyan semmilyen mint a bolti répatorta, de mégis hagyományos. Így akadtam rá a BBC oldalán erre a receptre. Ezt nem nevezném egy könnyű süteménynek, de az íze nagyon finom. :) Van egy másik répatorta recept is, ami nekem nagyon bevált, ezt egy másik bejegyzésben meg is osztom majd, de most a hagyományos angol répatorta receptje következik. :)  

Répatorta

Hozzávalók:

A tészta

450 ml napraforgó olaj
400 g finomliszt
2 teáskanál szódabikarbóna
550 g cukor
5 db tojás
0,5 teáskanál só
2,5 teáskanál fahéj
525 g sárgarépa (reszelt)
150 g dió (durvára darabolva)

A máz

200 g krémsajt
150 g porcukor
100 g vaj (puha, szoba-hőmérsékletű)

A sütőt melegítsük elő 160 fokra, közben egy tortaforma (26 cm) aljára tegyünk sütőpapírt.
Keverjük össze a tészta minden összetevőjét, kivéve a répát és a diót. Legegyszerűbb mixert használni a keverésre.
Ha minden összetevő szépen elkeveredett és homogén tésztát kaptunk, akkor keverjük bele a répát és a diót is.
Ezek után tegyük bele a tésztát a már sütőpapírral bélelt formánkba, és kb. 75 percre mehet a sütőbe. Tűpróbát végezzünk, mielőtt kivesszük a tésztát.


Ha elkészült a tészta és kellőképpen kihűlt, akkor mehet a tetejére a máz. (Aki nem túlságosan édesszájú, annak javaslom, hogy a mázban lévő cukormennyiséget csökkentse nyugodtan.)
A máz összetevőit mixer segítségével keverjük össze egy tálban. Ha szépen elvegyültek az összetevők és krémes állagú lett a masszánk, akkor egy spatula segítségével halmozzuk a tortánk tetejére a mázat, majd a máz tetejét reszelt sárgarépával díszíthetjük.


Persze aki kellőképpen édesszájú, az kettévághatja az elkészült tortát, és a lapok közé is tölthet a mázból. :)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :) 
XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése