2014. december 21., vasárnap

Meggyes-rumos-diós bejgli

Mivel életemben először csináltam, ezért úgy gondolom, hogy a kisebb bakik megbocsájthatóak :) Így történt ez a diós bejglivel is :) Egy picikét kifolyt a töltelékem, de ezt a problémát orvosolni fogom legközelebb. :)




A tésztából 4 adag jön ki, így ehhez csak a tölteléket írom le, mert a tészta ugyanaz, mint a mákos bejgli esetében. A tölteléket lehet meggybefőttel is készíteni, de én még a tavaly befőzött házi meggyes-fahéjas lekvárommal csináltam meg, mert egyrészt nagyon finom, másrészt pedig nem pépesítettem el a lekvárban a meggy darabokat, hanem mixerrel csak éppen hogy nekimentem egy kicsit, hogy szép darabos legyen a lekvár, inkább jam jellegű legyen.



A töltelék:
200 g darált dió
pár db pekándió ledarálva
50 g cukor
2 evőkanál méz
0,5 kávéskanál fahéj
egy citrom reszelt héja
0,5 kávéskanál szegfűszeg
pici tej /vagy 0,5 dl meggylé, és a meggy ízlés szerint/
4 evőkanál lekvár
pici rum, vagy rumaroma

Ezt a tölteléket is ugyanúgy kell elkészíteni, mint a mákosat, hogy minden összetevőjét egy kis lábasba tesszük KIVÉVE a diót és folyamatos kevergetés mellett felforraljuk. Amikor felforrt, akkor levesszük a tűzről, hozzákeverjük a darált diót is. Hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, akkor tehetjük egyenletesen a kinyújtott tésztára. 

Itt a többi íz is, amennyiben szeretnéd megnézni:
Csokoládés bejgli

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése