2014. december 5., péntek

Őzgerinc formában sütött zöldséges csirkemell

Már napok óta szerettem volna valami olyat enni, amiben sok-sok zöldség van, így elkezdtem keresgélni, ötletelni, hogy mit is lehetne készíteni. Mivel a napokban érkezett meg az őzgerinc sütőformám, így úgy döntöttem, hogy ebben fogok valamit csinálni. Köretnek kukoricás rizs mellett döntöttem, és egy kis extrának fűszeres vajon párolt zöldségeket is csináltam mellé, mert zöldséget akartam enni, sokat... :) Hát ezt sikerült alkotni:



Hozzávalók:

A húshoz:
1 kg csirkemell
67 dkg bacon
5 szál újhagyma
2 vöröshagyma
25 dkg reszelt sajt
8 evőkanál liszt
5 tojás
3 dl tejföl
2 kisebb cukkini
10-12 fej közepes gomba
1 csokor petrezselyem
2 marék borsó
3 kávéskanál ételízesítő
bors ízlés szerint

kicsi vaj
zsemlemorzsa

Ebből egy jó nagy adag fog kijönni. :)
Összevágjuk a zöldségeket, a csirkemellet. Az őzgerinc formát kivajazzuk és egy kis zsemlemorzsát szórunk bele, (Amennyiben szilikon formát használunk, akkor ezt a lépést ki is hagyhatjuk.
A baconnel kibéleljük a formánkat. Egy nagyobb tálba öntjük a tejfölt, a tojásokat, a petrezselymet, elkeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet, majd újra elkeverjük, ezután pedig minden más hozzávalót beleteszünk és elkeverjük. A masszát beletöltjük a formákba, a kilógó bacont ráhajtogatjuk, majd előmelegített sütőben 170°C-on 40 percig sütjük. 40 perc után kivesszük és kifordítjuk a formákból és mehet vissza a sütőbe egy 30 percre, amíg szépen megpirul a bacon rajta.

Ehhez persze lehet hozzáadni zöldséget még, vagy kivenni belőle :D

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése