2015. február 16., hétfő

Banános-cseresznyés házi lekvár

Anno kb. két évvel ezelőtt életemben először főztem lekvárt, mert hát nem egy bonyolult dolog, és ezerszer finomabb, mint a bolti, és ebben tudod, hogy mi van. :) 
Rengeteg cseresznye volt a fán, és nem szerettem volna, ha megromlik, úgyhogy a cseresznye lekvár mellett döntöttem, de szerettem volna egy kicsit extrázni a dolgot, így tettem bele egy kis banánt is. A végeredmény isteni lett. 



Hozzávalók:

1 kg cseresznye
2 db banán
2 evőkanál vaníliás cukor
8 evőkanál cukor
2 vanília rúd kikapart magja




A megmosott és kimagozott cseresznyét és a felszeletelt banánt egy nagy tálba tesszük, és összeturmixoljuk. Ezek után egy lábasba átöntjük, majd hozzáadjuk a vaníliás cukrot, a cukrot, és a vanília rúd magjait. Feltesszük főni, forrástól számított kb 15 percig főzzük közepes lángon, folyamatos kevergetés mellett. Ha ezzel készen vagyunk, akkor fertőtlenített üvegekbe töltjük, és mikor lezártuk az üveget, akkor egy konyharuhára szépen fejjel lefelé fordítva felsorakoztatjuk őket, kb. egy fél órára, majd ezek után száraz dunsztba tesszük 2 napra a lekvárokat, vagy amíg ki nem hűl. 

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése