2015. február 26., csütörtök

Boszorkány ujjak

Nem éppen aktuális ez a sütemény ebben a pillanatban, de majd az lesz, mikor eljön a Halloween. :) 
Nem tart sokáig elkészíteni, és szerintem vicces a készítés folyamata is, legalábbis én nagyon élveztem csinálni. 
Mikor kiköltöztem ide, akkor készítettem el ezt a sütit, mert itt nagyon nagy hagyománya van a Halloween ünneplésének. Szóval gondoltam, hogy akkor egy kicsit alkalomhoz illő sütit készítek. A lakást is kidíszítettük, vettük sok-sok csokit, cukrot, tököt faragtunk, sütit sütöttünk, és vártuk a gyerekeket. :) A házi süteményt nem lehet odaadni a gyerekeknek, csakis az eredeti csomaglásban lévő ellenőrizhető forrásból beszerzett édességet. Nyilván ennek is megvan az oka, hogy miért született ez a döntés, mert korábban lehetett házi süteményt is adni a kopogtató kicsiknek, de egy pár éve ez már nem működik. Jöttek is egyébként rengetegen, időközben a boltba is ki kellett ugrani, hogy feltöltsük a cukorka készletet, mert nem bizonyult elégnek. :) Iszonyatosan aranyosak voltak a gyerekek, a jelmezeik, ahogyan kiabáltak és kopogtak, majd nagyon illedelmesen elvették az édességet, megköszönték. :) Mindenki általában egy darabot vett ki a tálból, de amikor mondtuk neki, hogy nyugodtan vegyen még, akkor olyan öröm és meglepettség volt az arcán, eszméletlen édesek. :) 



És akkor íme a recept, amit anno a nosalty oldalon találtam:

Hozzávalók:

25 dkg finomliszt
15 dkg vaj
20 dkg darált mandula
10 dkg cukor
2 db tojás
5 dkg egész mandula

Minden hozzávalót összegyúrunk, leszámítva az egész mandulát, mert azok lesznek a körmök az ujjakon. :) A tésztából egy ujjnyi vastag kb. 10 centis rudakat sodrunk, amiket úgy megformázunk, mintha ujjak lennének. Bütyköket alakítunk ki rajta, késsel barázdákat húzunk bele. Az ujjaknak a végére az egész mandulát mint egy köröm belenyomjuk, és előmelegített sütőben 180°C-on kb. 10 perc alatt megsütjük.

És íme a tök, amit akkor sikerült kifaragni. :) Büszke vagyok rá, mert életem első tökje, amit kifaragtam. :)



Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése