2015. március 22., vasárnap

Latte macchiato torta

Kicsit hanyagoltam a feltöltést mostanában, aminek egyetlen egy oka volt, hogy hazautaztunk Magyarországra egy kis szabadságra. :) Nagyon-nagyon jó volt újra otthon lenni, de persze nem maradt ki a sütés sem az otthon töltött idő alatt, mivel kettő nagyon fontos személynek is most volt születésnapja, történetesen a két hugicámnak. 
Igazából még lehetett volna tortázni többet is, csak sajnos idő nem volt rá, mert minden nap csak a rohanás volt. De majd legközelebb :) 



Nagyobbik húgomnak egy kicsit elegánsabb tortát képzeltem el, és így született meg az alábbi torta. Ebben aztán mindenkinek a keze benne volt, csapatmunkában készítettük, úgy hogy mindenki hozzátett valamit. :) Nagyon élveztem a közös munkát, és persze remek volt az együtt eltöltött idő. :)
Sajnos nem ment minden olyan egyszerűen, mint ahogy én azt elképzeltem, mivel minden létező eszközömet itt hagytam kint, és természetesen pont az kellett volna, ami nem volt otthon a hugicámnak. :) De megoldottuk egy kis kreativitással a problémát. 

Alapvetően kávés tortát szeretett volna a Drága, de aztán önhatalmúlag úgy döntöttem, hogy latte macchiato lesz belőle :D 

A piskóta, az a szokásos. :) Ebből készült egy 6 tojásos. A krém pedig az alábbiak szerint.

Krém hozzávalói:

5 dl tejszín
250 g tejföl
100 g cukor
2 csomag habfixáló
1 csomag étkezési zselatin
mandulaaroma
1 ek cukrozatlan kakaópor
3 teáskanál instant cappucino


A tejszínt elkezdjük felverni, majd közbe hozzáöntjük a habfixálót is. A habfixáló még akár el is hagyható, mert ha magas zsírtartalmú tejszínt használunk, akkor nincs is rá szükség, ámbár én tutira akartam menni, úgyhogy hozzáadtam. Mikor a tejszínt már kemény habbá vertük, akkor a tejfölhöz hozzáadjuk a cukrot, és jól elkeverjük benne, majd mindezt a kemény habbá vert tejszínhez adjuk, kis adagokban, óvatosan, és folyamatos keverés mellett. 
Pici vizet öntünk egy pohárba, amit a mikróba teszünk egy pár másodpercre, hogy kellőképp megmelegedjen, majd ebbe öntsük bele a zselatinport, és addig keverjük, amíg teljesen fel nem oldódik a por a vízben. Kicsit hagyjuk hűlni, és apránként a tejszínhabos masszához keverjük.
A krémet két részre osztjuk. Az egyik felébe tesszük a mandula aromát. A másik felébe tesszük a kakaóport és a kávét vagy capuccinot. Közben kóstoljuk meg, hogy a saját ízvilágunkhoz tudjuk igazítani az íz intenzitását. 
A tortát úgy töltöttem be, hogy piskóta, arra az alsó töltelék került, ami a mandulás krém (ami a hugom szerint pisztáciás volt :D), majd még egy réteg piskóta, erre pedig mehet a cappucinos krém, majd a harmadik piskóta. Ha burkolt torta alá szeretnénk ezt a krémet, akkor a betöltött tortát körbe kell kenni vajkrémmel, majd ezek után lehet burkolni. 

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése