2015. március 25., szerda

Almás cobbler

Már nagyon régóta szerettem volna elkészíteni egy cobblert, mert nagyon-nagyon tetszett. Nem is tudom hol láttam először ezt a fajta édességet, de nagyon megmaradt bennem, szóval úgy döntöttem, hogy akkor a mai napon kipróbálom, hogy milyen is ez. :) 
Ha valami gyorsat és finomat szeretnél készíteni, akkor ez az édesség tökéletes választás. ;)



Igazából bármilyen gyümölcsből el lehet készíteni, amelyik levet enged. Én most az alma mellett döntöttem, és nem bántam meg. :) Ezt nem lehet elrontani. :) 

Hozzávalók:

A töltelékhez:
1 kg megtisztított alma
2 ek étkezési keményítő

3 ek barnacukor
1 citrom reszelt héja

2 csapott teáskanál fahéj

A tésztához:
25 dkg liszt
1 csipet só
5 dkg cukor (+ kevés cukor a szóráshoz)
1 csomag sütőpor
10 dkg vaj
1 db tojás
1,5 dl tejszín

A megtisztított, összevágott almát összekeverjük a reszelt citromhéjjal, keményítővel és a barnacukorral, majd egy kivajazott hőálló tálba tesszük. 
Összekeverjük a lisztet, cukrot, sütőport és a sót, hozzáadjuk a hideg vajkockákat és robotgéppel egyenletesre keverjük. Beletesszük a tejszínnel kikevert tojást és addig keverjük, amíg a tészta összeáll (pár perc). A tésztát kanállal a gyümölcsre szaggatjuk és megszórjuk kristálycukorral.
180 fokos előmelegített sütőben 40-50 perc alatt készre sül. Megvárjuk míg kihűlt, és így magában vagy egy-egy gombóc vanília fagyival isteni!! :)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése