2015. április 19., vasárnap

Hagymakrémleves

Imádom a leveseket, a krémleveseket meg még jobban szeretem. Sokszor csináltam már ezt a levest, mert Párom is odáig van érte, van hogy kifejezettem kéri, hogy ezt főzzem. :)
Amikor ilyen levest készítek, akkor hozzá minden esetben sajtos pirítós kerül mellé az asztalra. :)



Nagyon egyszerű elkészíteni, semmiféle rutin vagy tudás nem szükséges hozzá. :) Nem kell sokat bíbelődni vele, nagyon hamar készen van. 

Hozzávalók:

5 fej vöröshagyma
3-4 l víz
8 gerezd fokhagyma
3 db tyúkhúsleves kocka
1 csokor petrezselyem
4-5 szem krumpli
1-2 ek olaj
2 ek liszt 
3 dl tejszín
só, bors ízlés szerint

A hagymát összevágjuk, majd egy kevés olajon üvegesre pirítjuk, majd hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát is, kicsit átforgatjuk, és mehet hozzá a liszt, amivel szintén átkeverjük a hagymát, ezek után pedig felöntjük vízzel az egészet, hozzáadjuk az apróra vágott krumplit, a leveskockát, a petrezselymet és addig főzzük az egészet, amíg a krumpli puha nem lesz. Amikor a krumpli megpuhult, akkor levesszük a tűzről, és egy botmixerrel szépen összeturmixoljuk az egészet, majd ha már homogén a levesünk, akkor hozzáadjuk a tejszínt, a fűszereket, és addig tesszük vissza a tűzhelyre, amíg újra elkezd forrni (pár perc).  Ha forr a leves, akkor megkeverjük, és levesszük a tűzről, és készen is van. 
Én a sajtos pirítóst mindig frissen készítem a leves mellé, nem pedig előre legyártom, mert akkor, ha nem rögtön fogy el, akkor nagyon kiszáradhat, és úgy már nem olyan finom. :)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése