2015. április 25., szombat

Palacsinta tészta

Imádom és szerintem mindenki más is. :)
Anyukám rengetegszer készített palacsintát nekünk, és mindig minden alkalommal csodálattal néztem, ahogyan egyszerre 3 vagy 4 palacsintasütőben egyszerre készültek a finom palik, és ahogyan a levegőbe dobva fordította meg az összeset... Na, nekem az volt a csúcs. :) Sajnos én ebben béna vagyok, bár igazából még nem is próbáltam, hogy feldobom és úgy fordítom meg a palacsintát, mert attól tartok, hogy nem a palacsintasütőben landolna szegény, úgyhogy inkább nem kockáztatok. :D Talán majd egyszer. :) Ehhez képest én kispályás vagyok, de van egy recept, amit minden esetben használok a palacsintákhoz, akár sósat, akár édeset készítek. :) Sok receptet kipróbáltam már, de mindegyikkel volt valami gondom, de ez a recept nekem nagyon bevált, mert nem ragad le, nem ég meg, gyorsan elkészül és nem mellesleg nagyon finom. 



Hozzávalók:

6 db tojás
8 púpozott evőkanál cukor
24 púpozott evőkanál liszt
2 csomag vaníliás cukor
2 teáskanál só
1 dl olaj
960 ml tej
2-3 teáskanál fahéj (ízlés szerint)

A tojásokat elkeverjük a cukorral, vaníliás cukorral, sóval és a fahéjjal. Ezek után hozzáadjuk a lisztet, elkeverjük, majd mehet bele a tej, és végül az olaj. Készen is vagyunk, lehet is sütni őket. :) A palacsintasütőbe nem szükséges olajat önteni, mielőtt beletesszük a tésztát, mert a tésztában lévő olaj miatt nem fog leragadni a palacsinta. :) 
Tölteni pedig azzal töltjük, amivel éppen szeretnénk. Itt csak a képzelet szab határt. :) Lehet bele tenni túrót, lekvárt, kakaót, nutellát stb... :)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése