2015. április 17., péntek

Madártej szelet

Párszor már elkészítettem ezt a fajta sütikét, és most is éppen alkalom volt rá, hogy megcsináljam, úgyhogy megcsináltam, és egy úttal le is fotóztam, hogy fel tudjam tenni ide is. :) 
Sógornőm nagyon profi, ha erről a sütiről van szó (vagy bármelyik másikról), mert a férjének ez az egyik kedvenc süteménye, így sokszor készíti neki. Előtte nem is nagyon hallottam erről a süteményről, akkor találkoztam vele először, mikor sógornőm megkínált vele. Azóta többször elkészítettem már, mivel a Párom is nagyon szereti. :)



Hozzávalók:

A tésztához:
fél csomag sütőpor
8 evőkanál liszt
8 evőkanál cukor
8 tojásfehérje

A krémhez:
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
8 dl tej
1 evőkanál liszt
2 csomag vaníliás pudingpor
8 tojássárgája

A tetejére:
4 dl tejszín
csokidara



Én egy 20*30-as tepsiben sütöttem meg a piskótát, de olyan vastag lett, hogy kettévágtam, és így már a megfelelő magasságot érte el, úgyhogy legközelebb mindenképpen kétszer ekkora tepsit kell használnom. :D A sütőt 150°C-ra előmelegítjük. 
A tésztához a tepsit kibélelem sütőpapírral. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verem. Belekeverem a sütőporos lisztet, elkeverem, és mehet is a tepsibe az meg a sütőbe. Kb. 25 percig sütjük. 
A tojássárgájából, pudingporból, lisztből, tejből, sűrű krémet főzök. Hagyom kihűlni, közben pedig a vajat habosra keverem ki a porcukorral. Ha a pudingporos krém kihűlt, akkor a kettő krémet összekeverem, és mehet is a kihűlt tésztára. Ezek után a tejszínhabot kemény habbá verem, és ezt a krém tetejére kenem, amire vagy reszelek csokoládét, vagy pedig csokidarát vagy csokicseppeket szórok.
Egy fél órára mehet a hűtőbe, és már fogyasztható is. 

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése