2015. május 8., péntek

Feketeerdő torta

Az egyik kedves ismerősöm megkért, hogy a Párja testvérének készítsem el a szülinapi tortáját. :) Mivel nagy játékosról beszélünk, ezért az egyik kedvenc játékának (Dota 2) a logóját kellett a tortára tenni. Az íze feketeerdő lett. Íme az eredmény:





Ehhez a tortához egy 6 tojásos kakaós piskótát sütöttem. A krémet az alábbiak szerint készítettem el.

Meggyes krém:
Hozzávalók:

800 ml meggybefőtt
2 csomag vaníliás puding
2-3 evőkanál barna cukor
fahéj
rum (rumaromával is lehet készíteni)

A meggybefőttet leszűrjük, és a levét annyi vízzel engedjük fel, hogy a teljes mennyiség 375 ml legyen. Ehhez a léhez adunk pár kanál barnacukrot, fahéjat és egy kis rumot, a pudingport és sűrűre főzzük az egészet. majd a lecsöpögtetett meggyet hozzáadjuk és elkeverjük benne, és félretesszük hűlni. 


Tejszínes krém
Hozzávalók:

600 ml tejszín
2 csomag habfixáló
2 vanília rúd kikapart magja
pálinka (ízlés szerint)
porcukor ízlés szerint (ha nem cukrozott a tejszín)

A tejszínt elkezdjük felverni, majd a pálinkán és a pudingporon kívül minden hozzávalót beleteszünk, és addig verjük, amíg kemény hab nem lesz belőle, majd az egészhez hozzáadjuk a pálinkát és a pudingport, elkeverjük és készen van a tejszínes krém is. 




Betölteni pedig úgy töltöttem be a tortát, hogy körkörösen, mint egy céltábla. Egy kör tejszínes krém, egy kör meggyes krém és így tovább. A két szintet pont ellentétesen csináltam, vagyis az alsó a tejszínessel kezdtem, majd így haladtam befelé, a felsőt pedig a meggyessel és aszerint haladva befelé, hogy amikor felvágásra kerül, akkor ilyen kis sakktábla minta jöjjön ki belőle. :)

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése