2015. május 10., vasárnap

Rákóczi túrós

Valami túrós sütit akartam enni, és már régóta szemeztem a Rákóczi túróssal, de valahogy ha túrót vettem, sohasem azt készítettem belőle, de most ez másképp alakult. :)
A nassoló oldalán találtam is egy nagyon jó receptet, úgyhogy annak alapján neki is indultam a feladatnak. :)



Hozzávalók:

Tésztához
25 dkg liszt
12 dkg puha margarin
6 dkg kristálycukor
1 dl tejföl
2 tojássárgája
csipet só
késhegynyi szódabikarbóna
reszelt citromhéj

Töltelékhez
50 dkg tehéntúró
15 dkg cukor
3 tojássárgája
2 dl tejföl
5 dkg zsemlemorzsa
reszelt citromhéj
2 tojásfehérje
mazsola (már annak, aki szereti)

Tetejére:
3 tojásfehérje
15 dkg porcukor
baracklekvár



A tészta hozzávalóit egy tálban összegyúrjuk, és letakarva 1 órára a hűtőbe tesszük.
Közben a tojásfehérjét kemény habbá verjük (2 db). A töltelékhez a túrót áttörjük, a többi hozzávalót is belekeverjük, legvégül a tojásfehérje felvert habját is.
Egy kb. 25×35 centis tepsit kivajazunk, belenyújtjuk a tésztát, kb. 15 percig 180°C-on elősütjük.
Ezután a túrókrémet rákenjük és visszatoljuk a tepsit kb. 30 percre.
A tojásfehérjét (3 db) a porcukorral habbá verjük, berácsozzuk a tetejét és még 15 percre visszatesszük a sütőbe. A még meleg rácsok közé vagy a rácsokra baracklekvárt nyomunk.
Miután kihűlt, felszeleteljük.

Ha tetszett, akkor likeolhatsz facebookon ezen a linken: Cake Island :)

XOXO



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése